In deze review vertellen we over de samenwerking tussen Commanderie en Dirk van Roessel op het gebied van marketing en sales.
Commanderie Events

Commanderie bestaat tegenwoordig uit de volgende drie onderdelen. Events, Catering en Locaties. Deze onderdelen zorgen er voor dat de doelgroep weet waar Commanderie voor staat. Als fullservice evenementenbureau organiseert Commanderie Events zowel zakelijke als particuliere events. Thuis, bij de Gasterij, bij andere eventlocaties en op bedrijfslocaties. De afgelopen jaren heeft Commanderie Events zich ontwikkeld door steeds meer events op externe locaties te verzorgen. Op operationeel vlak heeft Commanderie Events namelijk alles in huis om de verwachtingen van de gasten te overtreffen.
Samenwerking
Op het gebied van marketing en sales willen Noor en Sjef graag advies en begeleiding. Door de groei is er namelijk meer structuur en sturing nodig om de marketing en sales efficiënter en resultaatgerichter te maken. We zijn daarom de samenwerking begonnen met het Advies startpakket. Dit is voor beide partijen erg goed bevallen waardoor ik betrokken blijf bij de marketing- en salesplannen en activiteiten.
“We hebben voor Dirk gekozen door zijn brede expertise. Daarnaast geeft zijn enthousiasme ons veel vertrouwen.”
Het plan

Als eerste hebben we de belangrijkste vraagstukken op volgorde van prioriteit op papier gezet om deze te behandelen. Bij de uitwerking en uitvoering wordt het commercieel team van Commanderie betrokken. Het is mijn doel om op gestructureerde wijze, de gewenste marketing- en salestools te geven waarmee een optimaal resultaat, groei en ontwikkeling van het team wordt gerealiseerd.
“Dirk is pragmatisch en heeft veel praktijk ervaring in marketing en sales. Daarnaast worden afspraken altijd nagekomen. Ook heeft hij veel ervaring en kennis van de evenementen branche en past dit heel goed toe.”
Wie wil je zijn?
Daarna hebben we de drie onderdelen (Events | Catering | Locaties) bepaald en de waarde propositie verbeterd. Daarna hebben we de focus op Events gericht. We hebben in kaart gebracht voor wie Commanderie Events het meest van waarde is. Daarna hebben we bekeken hoe we deze doelgroep kunnen bereiken en hoe we de waarde van Commanderie Events het beste kunnen overbrengen. Als eerste zijn de “quick wins” doorgevoerd, zoals aanpassingen op de website met structuur en content. Er zijn concrete plannen gemaakt om de website en de overige kanalen nog beter te maken.
Marketing en sales campagnes

We hebben campagnes ontwikkeld om duidelijk over te brengen wie Commanderie Events is en wat het onderscheidend vermogen is. Hierin gebruiken we concrete producten zodat leads worden gegenereerd en het relatiebeheer systeem (CRM) wordt verbetert.
“Dirk heeft een pro actieve houding om ons op track te houden wat zeer nuttig is. De samenwerking ervaren we als gelijkwaardig wat zorgt voor een gezamenlijke verantwoording en gezamenlijk belang. Op deze manier maken we optimaal gebruik van elkaars kwaliteiten.”
Leads verzilveren
De conversie is momenteel al erg hoog door de persoonlijke betrokkenheid en de uitstekende prijs/kwaliteitverhoudingen. We hebben gekeken hoe we de offertes nog doelgerichter en klantgerichter kunnen maken. Ook zetten we diverse middelen in om het vertrouwen bij prospects optimaal te maken zoals reviews.
Positieve instelling

Ondanks dat de evenementenbranche het zwaar te verduren heeft zorgt De Commanderie ervoor dat ze zich blijven ontwikkelen. Door de positieve instelling van Noor en Sjef worden kansen benut op operationeel en commercieel vlak. Er worden voorbereidingen getroffen zodat De Commanderie klaar staat voor als het juiste moment daar is. Klaar voor een succesvolle toekomst!
“De beoogde omzetdoelstellingen zijn met name door Corona nog niet gehaald maar het aantal kwalitatieve leads was wel boven verwachting. We gaan dan ook door met de fijne samenwerking om de kansen in de toekomst optimaal te benutten.”
Noor en Sjef van Roessel, Eigenaren van Commanderie – Events | Catering | Locaties
De behandelde vraagstukken
Onder “diensten” vind je 26 marketing en salesvraagstukken. Onderstaande vraagstukken zijn in deze opdracht behandeld.
- Waar staat mijn bedrijf voor?
- Wat is mijn strategie voor het komende jaar?
- Wat zijn mijn sterktes en zwaktes van mijn bedrijf en wat zijn de kansen en bedreigingen in de markt?
- Wat is de beleving van mijn klant bij de verschillende contactmomenten?
- Hoe ga ik te werk om de beste website te realiseren?
- Hoe bereik ik mijn doelgroep?
- Hoe vergroot ik het vertrouwen van mijn doelgroep?
- Hoe maak ik een salesplan?
- Hoe maak ik koude acquisitie leuk en effectief?
- Waarom is warme acquisitie zo effectief?
- Hoe verkoop ik een (nieuw) product?
- Hoe maak ik een (e-) mailing effectief?
- Hoe maak ik een salescampagne?
- Hoe kan ik de slagingskans vergroten?
- Hoe zorg ik voor de beste quotes en reviews van mijn klanten?
Wil jij ook de positie van je merk in de markt verbeteren en je omzet vergroten?
Ik sta klaar om met advies en begeleiding jouw producten en diensten op de beste manier in de markt te zetten. Daarna gaan we het bereik voor jouw doelgroep vergroten. Dat doen we door de waarde van je merk met creativiteit via de juiste marketing en sales middelen zichtbaar te maken.