Wie ben ik?

Ik wil organisaties met advies en begeleiding in marketing en sales, succesvoller en toekomstbestendiger maken.

Home » Wie ben ik?

Samen de taart groter maken

Energie en inspiratie

Samen met mijn vrouw geniet ik van de mooie ontwikkeling van onze drie kinderen en van ons als gezin. Daarnaast krijg ik energie en inspiratie van sporten (kajakken, squash, bootcamp en hardlopen), koken en bakken en het beleven van live muziek, liefst in “mijn eigen stad”; Tilburg.

Mix van mijn ouders

Ik ben een duidelijke mix van mijn vader en moeder. Het ondernemerschap, de creativiteit en eigenzinnigheid herken ik in mezelf van mijn vader en ik bezit het doorzettingsvermogen, optimisme en ruimdenkende van mijn moeder.

Voeding, evenementen en recreatie 

Mijn affiniteit en ervaring is specifiek en versterkt elkaar. Ik wil namelijk graag bijdragen aan de voedseltransitie waarbij we meer lokaal consumeren. Daarnaast heb ik veel ervaring in de recreatie- en evenementenbranche waardoor ik met klantgerichtheid, beleving en storytelling een merk kan versterken.

Marketing en sales ervaring

In mijn ruime ervaring met marketing, sales en communicatie heb ik al vele bedrijven mogen adviseren en begeleiden. Door mijn klantgerichtheid, gestructureerd werken, realisatiekracht, creativiteit en strategisch inzicht word ik vaak betrokken bij mooie trajecten voor de vele opdrachtgevers waar ik mee heb samen mogen werken. Bijdragen aan het werkgeluk en succes van anderen geeft me energie!

Bij de tijd blijven

Om er zeker van te zijn dat mijn kennis bij de tijd is, volg ik met regelmaat trainingen en cursussen. Hoogtepunt voor mij was het diploma voor de Opleiding NIMA B Digital Marketing welke ik in 2021 heb ontvangen.

Inzetten waar ik het meest van waarde ben

Ik ben er van overtuigd dat mijn expertise in marketing en sales het meest van toegevoegde waarde is voor organisaties in branches waar ik affiniteit en ervaring mee heb. Daarom werk ik het liefst voor organisaties die met voeding, evenementen of recreatie te maken hebben. Zo ben ik het meest van waarde en zorg ik voor een optimaal resultaat en het grootste werkgeluk! Daarnaast creëer en organiseer ik met veel plezier de mooiste bedrijfsevenementen. 

Laten we samenwerken!

Ik kom graag met jou in contact om te kijken wat ik voor je kan betekenen. Ik kijk uit naar je belletje of berichtje!

Werkervaring

Ik heb vanuit onderstaande commerciële rollen met honderden mooie merken, vakgenoten en andere professionals mogen werken om vele verschillende doelstellingen te behalen. Hiermee heb ik naast werkervaring ook een enorm netwerk opgebouwd. Daarom kan ik je helpen de juiste connectie te leggen om de marketing en sales voor jouw organisatie te optimaliseren. Ik deel graag mijn inzichten in marketing en sales!

Aantal jaren B2B sales ervaring

Aantal jaren marketing ervaring

Aantal jaren strategie ervaring

Aantal jaren werkgeluk

Dirk van Roessel; Freelance Advies en begeleiding in Marketing en Sales. Vanaf 2021

Mijn eerste opdracht was het maken van een Digital Marketingplan voor een lokaal zuivelmerk; “De Smaak van Hier” om de online positionering te verbeteren. Door de vele verbeteringen die ik hiermee voor het bedrijf heb gerealiseerd dacht ik achteraf maar aan één ding; Dit smaakt naar meer! Daarna volgden vele marketing en sales samenwerkingen. Met name in de voeding-, recreatie- en evenementenbranche. Kijk op de pagina met reviews voor meer informatie. 

Salesmanager Business bij Efteling 2017 - 2021

  • Ik behartigde alle zakelijke belangen van de Efteling en vertaalde de doelstellingen van organisaties naar een onvergetelijk live evenement, spaaractie of loyaliteitscampagne. Daarmee heb ik me gespecialiseerd in de voeding- en detailhandel branche.
  • Samen met de B2B marketeer, was ik eindverantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van de marketing- en salesplannen.
  • 9+ klantbeleving is mijn doel. Door het creëren van nieuwe producten en het op de markt brengen hiervan zorgde ik voor optimale klantgerichtheid. (Zoals loyaliteit campagnes, spaaracties, kickoff events) Ik verbeterde processen, zoals het opzetten van een CRM systeem en maakte eigen algemene voorwaarden. Daarmee creëerde ik meer tijd voor de opdrachtgever.
  • Tevens was ik verantwoordelijk voor de aansturing van een team van bevlogen accountmanagers.

Teamleider Account- en projectmanagement bij Arjan van Dijk Groep 2014 - 2017

Voor dit toonaangevende en creatieve event-, locatie- en cateringbedrijf was ik verantwoordelijk voor de aansturing en de ontwikkeling van de commerciële afdeling Account- en Projectmanagement.

Senior Account- en projectmanager bij Arjan van Dijk Groep 2011 - 2014

In deze commerciële rol had ik de volgende verantwoordelijkheden; Het relatiebeheer van de key-accounts onderhouden en optimaliseren. (Zoals als cateraar bij De Doelen te Rotterdam en als organisatiebureau bij NS-Reizigers). Conceptontwikkeling en productie van complexe evenementen voor A-merken. Conversie en resultaat vergroten. 

Divers tot 2011

  • Commercieel projectmanager bij Arjan van Dijk Groep
  • Eigenaar van O.D.R. Organisatiebureau Dirk van Roessel
  • Commercieel eventmanager bij Cees van der Horst Organisatie en Evenementen
  • Bakker en cateraar bij Beach Bakery Café in New York
  • Voorzitter van jongerenvereniging KPJ Berkel-Enschot/Heukelom
  • Banketbakker bij 4 bakkerijen
  • Boomkweker bij bedrijf van mijn ouders

Opleiding

Om er zeker van te zijn dat mijn kennis bij de tijd is, volg ik met regelmaat trainingen. Hoogtepunt voor mij was het diploma voor de Opleiding NIMA B Digital Marketing welke ik in 2021 heb ontvangen. Mag ik mijn kennis gebruiken om jouw organisatie succesvoller en toekomstbestendiger te maken? 

Training zoekmachine marketing (SEO, SEA) 2021

Training Effectieve gesprekstechnieken 2021

Training Agile marketing 2021

Diverse online trainingen bij Goodhabitz en Frankwatching 2017 - 2021

Training Leidinggeven 2015

K-HBO Beurs- en Event Management 2002 - 2004

MBO Ondernemer in de bakkersbranche 1999 - 2002

Typisch mij

 

Positief

Doelgericht

Realisatiekracht

Humor

Toegankelijk

Gestructureerd

Creatief

Overtuigend

Relativerend

Transparant

Mijn sterke punten

  • Procesgericht werken 95% 95%
  • Strategie en analytisch vermogen 80% 80%
  • Klantgericht 85% 85%
  • B2B Sales 95% 95%
  • Digital Marketing 85% 85%
  • B2B Marketing 80% 80%
  • Coachend leidinggeven 60% 60%
  • Storytelling en beleving 85% 85%
  • Live communicatie 90% 90%

Wat vinden andere?

"We hebben voor Dirk gekozen door zijn brede expertise. Daarnaast geeft zijn enthousiasme ons veel vertrouwen."

Noor en Sjef van Roessel

Eigenaren van Commanderie - Events | Catering | Locaties

Foto; Suzanne Verhagen Fotogafie

"In sales-vraagstukken is Dirk scherp en weet hij de echte behoefte van de klant te achterhalen."

Marcel Nanning

B2B Marketeer, Nanning Marketing & B2Bmarketeers.nl

"Dirk, mijn hulp voor de goede orde."

Henriëtte van den Hoek

Natuurlijk Henriette

Ben je benieuwd of we een match hebben?

Klik hieronder en lees bij welke branches en situaties ik het meest van waarde ben!